Усі діти талановиті!

У кожної  дитини  свій  особливий дар,  величезний потенціал,  дивна сила,  яка примушує  їх   рости і  розвиватися.

З якою завзятістю і відвагою дитина робить свої перші кроки, йде, падає, знову встає. Вона активно освоює навколишній світ, прагне  якнайповніше реалізувати себе.

Ця універсальна здатність властива усім дітям незалежно від конкретних здібностей і рівня розвитку.  Проте є і інші….

У науці виділяють декілька рівнів здібностей:

  • здібності (як такі);
  • обдарованість;
  • талант;
  • геніальність.

Під обдарованістю розуміють такий стан індивідуальних психологічних ресурсів, який забезпечує можливість творчої діяльності дитини, використання нестандартних підходів при вирішенні  проблем, уміння знаходити нестандартні рішення різних завдань.

Саме слово «обдарований» викликає досить суперечливе відношення.

«Обдаровані діти» – серед них є ті, хто досить рано виявляє свої яскраві здібності, і ті, хто може виявити їх досить пізно (впродовж життя) – такі здібності можуть виявитися прихованими (непоміченими) в дитинстві і проявитися набагато пізніше. Наприклад  Альберт Ейнштейн, який у дитинстві зовсім не вважався обдарованим, а надалі виявився генієм!

Цікава відповідь Ейнштейна на питання, як к він умудрився відкрити теорію відносності: «В дитинстві я дуже повільно розвивався, тому ті питання, на які діти отримали готову, авторитетну відповідь від дорослих, в моїй голові виникли набагато пізніше, і мені довелося шукати відповідіна них самому».

Найчастіше  у дітей  проявляється музична і художня обдарованість, але потім вони можуть зацікавитися і більш серйозними науками.

Прикладами всебічно обдарованої людини є М. В. Ломоносов і Леонардо да Вінчі. Останній мав не лише художні таланти, але і наукові, при чому реалізовував їх у самих різних галузях науки і життя.

Ознаки обдарованості проявляються досить рано і є запорукою майбутніх успіхів.  

Але те на якому рівні  буде розвиватися її творчий потенціал дуже багато залежить від батьків та педагогів.

В обдарованих дітей виявляють:

  • Ранній розвиток мови і великий словниковий запас;
  • Високий рівень пізнавальнних процесів і хороша пам’ять;
  • Висока пізнавальна активність;
  • Гарна уява та фантазія;
  • Творче мислення.

Батьки та педагоги мають не тільки навчити дитину відображати будь-яку дію, але й дати їй можливість проявити:

  • свою ініціативу,
  • винахідливість   
  • розкрити свої творчі здібності.

Щоб розвивати всебічно обдаровану дитину вам необхідно бути:

  • дуже уважними до незвичних дитячих запитань;
  • з повагою відноситись до нестандартних  ідей;
  • показувати дітям ,що їх ідеї мають цінність;
  • давати можливість самостійно навчатись та хвалити за це.

Якими ж методами можна користуватися для розвитку творчих здібностей?

  • Створіть вдома розвиваюче середовище;
  • Створюйте творчі композиції, спільні картини;
  • Використовуйте способи нетрадиційного малювання;
  • Використовуйте додаткові матеріали для оформлення робіт (сіль, крупа, клей, засушені листочки, яєчні шкаралупки, насіння рослин, малюнки із журналів, стрічки і таке ін.);
  • Читайте художню літературу;
  • Грайте в ігри типу «Включи уяву», «Якби то…», «Перетворення сонечка (хмарки, водички, тощо)  на щось інше схоже», «Загадкова клякса», «Домалюй»;
  • З іграшками із покидькового матеріалу.

Шановні батьки!

  • Допомагайте дитині цінувати в собі творчу особистість.
  • Підтримуйте творчий імпульс дитини через повагу до їх робіт з образорворчого мистецтва, аплікації, перших спроб  віршів,  оповідань.
  • Спонукайте до висловлювання власних думок, навіть якщо вони здаються вам не вірними.

Дитяча особистість ще не закомплексована, вона відчуває в собі досить сил та бажаняння спробувати все, брати участь в усіх видах діяльності.

Допоможіть дитині в цьому

і у вас будуть усі діти талановиті!

Залиште свій коментар