Культурпо-гігієнічні навики – це важлива складова частина культури поведінки. Охайність, утримання чистими обличчя, рук, тіла зумовлені не тільки вимогами гігієни, але й нормами людських взаємин.

Педагоги і батьки повинні постійно пам’ятати, що прищеплені в дитинстві навички, зокрема культурно-гігієнічні, дають людині величезну користь упродовж усього її подальшого життя..

Виховання культурно-гігієнічних навичок і самостійності дітей першої молодшої групи

Важливим у вихованні дітей є закріплення набутих і формування нових умінь і культурно-гігієнічних навичок, удосконалення самостійних дій. Потрібно стежити за виконанням того, що було недостатньо засвоєно дитиною на попередній стадії розвитку. При неправильному вихованні дитина хоч і володіє умінням (тримати чашку, їсти ложкою, знімати одяг тощо), але може відмовлятись активно діяти, хоче щоб її годували, одягали, а якщо й виконує вимоги, то без бажання. Надзвичайно важливо своєчасно ускладнювати вимоги до дітей.

Враховуючи інтерес дітей до іншого, їх намагання оволодіти новими, складнішими рухами, потрібно своєчасно удосконалювати їхні уміння, збільшувати їхню самостійність у режимних процесах і в міру оволодіння простими правилами переходити до складніших форм поведінки і взаємовідносин між дорослими і дітьми.

Потрібно виробляти такі уміння і культурно-гігієнічні навички: мити руки з милом перед їдою, попередньо закатавши рукава, вмивати обличчя і користуватися індивідуальним рушником; під час їди правильно тримати ложку, їсти акуратно, не обливаючись, користуватись серветкою; не виходити із-за столу, не закінчивши їсти, не заважати іншим дітям. Після їди без нагадування говорити «дякую»; самостійно і в певному порядку роздягатись і вдягатись, роззуватись і взуватись без розстібання і застібання ґудзиків, розв’язувати і зав’язувати шнурки, а після 2,5 років самостійно розстібати і застібати ґудзики, у певному порядку складати знятий одяг і ставити на місце взуття; користуватись тільки індивідуальними предметами (своїм рушником, носовою хусточкою, горщиком) і самостійно без нагадування витирати ніс, помічати брудні руки, обличчя, непорядок в одязі, витирати ноги біля входу; підтримувати порядок — прибирати іграшки після гри на місце, піднімати предмети, що впали на підлогу; спокійно виконувати вимоги дорослих — мити руки, їсти, лягати спати; терпляче почекати, прохання висловлювати словами; не заважати іншим дітям як за столом, так і в спальні.

Виховання гігієнічних навичок та культури поведінки дітей другої молодшої та середньої групи

У дітей четвертого року життя необхідно удосконалювати уміння і навички, набуті в попередній групі, що пов’язані з особистою гігієною, прийманням їжі, роззуванням, роздяганням і складанням і складанням одягу в певній послідовності.

Потрібно виховувати у дітей ввічливість, розвивати товариські стосунки, виробляти між ними вміння спільно діяти, гратися, навички взаємодопомоги.

На п’ятому роді життя діти вже мусять самі одягатись і роздягатись, акуратно складати і вішати одяг. Потрібно добиватися від них, щоб вони закріпили навички особистої гігієни та навички, пов’язані з прийманням їжі. Треба продовжувати виробляти навички правильної поведінки, виховувати ввічливість і доброзичливе ставлення до старших і дітей, дбайливе ставлення до маленьких, бережливе поводження з речами і предметами, що є в групі та на майданчику.

Виховання гігієнічних навичок, самостійності та культури поведінки дітей старшої групи

На шостому році життя потрібно виховувати і удосконалювати навички особистої гігієни: самостійне умивання, миття рук перед їдою та в міру забруднення, миття ніг, чищення зубів, причісування, користування носовою хусточкою, удосконалювати культурно-гігієнічні навички, пов’язані з прийняттям їжі; їсти і пити беззвучно, правильно користуватись виделкою і ножем, самостійно полоскати рот після їжі. Потрібно вчити самостійно одягатись і роздягатись, стежити за чистотою одягу і взуття, виховувати ввічливість, повагу до старших, уміння розрізняти хороші і погані вчинки.

Залиште свій коментар